Smit Security Services toe aan nieuwe website!

Smit Security Services is een beveiligingsbedrijf gevestigd in Utrecht. Zij waren toe aan een nieuwe website voor het bedrijf met een compleet nieuw redesign. Daarvoor hadden zij mij benaderd om de website opnieuw te bouwen in Content Management Systeem WordPress. Op de huidige website van Smit Security Services, was de content onoverzichtelijk en was het design niet sterk genoeg.

Voordat ik begon met bouwen, heb ik alle problemen goed in kaart gebracht. Voor sommige mensen was het niet echt duidelijk wat voor beveiliging het bedrijf nou precies doet. Dit kwam vooral naar voren tijdens de interviews met kandidaten. Met de interviews en observatieopdrachten, wilde ik meer weten over het gebruikersgedrag en wat voor content zij belangrijk vinden op een bepaald moment.

Oude Sitemap

Nieuwe Sitemap

Card Sorting

Wireframes pagina’s

Het belangrijkste uitgangspunt van de website was het juiste content op het juiste moment. Na de interviews met een aantal mensen, kwam het duidelijk naar voren dat zij informatie over het bedrijf miste. Dit was vooral in welke sectors het beveiligingsbedrijf allemaal werkt en een beetje achtergrondinformatie.

Op de homepagina is vooral aan de content gewerkt. Als bezoekers de homepagina bekijken, moeten zij een helder beeld krijgen over het bedrijf. Aan de homepagina zijn twee tot drie CTA’s (call to action) toegevoegd. De belangrijkste uitgangspunt van de  CTA’s zijn vooral om contact op te nemen met het bedrijf. De “Contact” button verwijst naar de Contactpagina van de website. Op de contactpagina kunnen bezoekers adres, telefoonnummer, email van het bedrijf terugvinden. Ook kunnen zij hierop het contactformulier invullen en hun gegevens achterlaten. Zo kan het bedrijf contact met haar bezoekers opnemen die het formulier ingevuld hebben.

De homepage was vooral belangrijk tijdens het bouwen. De eerste pagina moet bezoekers triggeren om verder op de website te klikken en dat zij zolang mogelijk erop blijven. Daarom moest er tijdens het proces hard gewerkt worden aan de soort content op de website. Het was vooral belangrijk om voor gebruikers transparant te maken wat voor bedrijf Smit Security Services is en waarin zij hun beveiligers inzetten.

Ook is tijdens het bouwen van de website is er goed nagedacht hoe bezoekers overtuigd kunnen worden van de services en diensten van Smit Security Services. Zo is het principe van Cialdini toegepast op de homepage. Bezoekers kunnen reviews lezen van eerdere klanten. Op deze manier wordt er een positief imago gecreëerd voor het bedrijf.

Via Google Analytics analyseer ik de resultaten van de website. Ik kijk welke pagina’s allemaal bekeken worden en waar de bezoekers vandaan komen. Aan de hand van deze data, kan ik de verbeteringen doorvoeren op de website. De teksten op de website zijn SEO geoptimaliseerd. Hierdoor kan de website makkelijker vindbaar zijn in de zoekmachine voor bezoekers die op zoek zijn naar een beveiligingsbedrijf in Utrecht.